- +48 727-651-077
- kontakt@pedagog-krakow.pl
- Pon - Pt 8:00 - 20:00
Oferta
Konsultacja pedagogiczna
Omówienie trudności dziecka oraz omówienie arkusza wywiadu.
Dla dzieci z:
- trudnościami w uczeniu się
- trudnościami w czytaniu i pisaniu
- trudnościami z koncentracją uwagi, pamięcią
- trudnościami z nauką matematyki
- trudnościami w organizacji pracy, podążania za instrukcją
Diagnoza pedagogiczna
Badanie służy ocenie:
- funkcji poznawczych,
- emocjonalno-społecznych
- motorycznych
Po wykonaniu badania wystawiona zostaje diagnoza wraz z planem terapii, która umożliwia dalszą pracę w celu poprawy funkcjonowania dziecka.
Przeprowadzam diagnozę z zakresu funkcjonowania małych dzieci, ocenę rozwoju dziecka, badanie gotowości szkolnej, badanie w kierunku dysleksji, dyskalkulii, dysortografii, ryzyka dysleksji i koncentracji uwagi.
Terapia pedagogiczna
Terapia pedagogiczna ma na celu utworzenie warunków do rozwoju za pomocą budowania wiary we własne siły, eliminowanie i ograniczanie przyczyn niepowodzeń szkolnych, a także wyrównywanie braków wiadomości i umiejętności.
Zajęcia korekcyjno – kompensacyjne (m.in. terapia trudności dyslektycznych, psychomotoryki, ortografii, grafomotoryki, zaburzeń koncentracji uwagi, koordynacji wzrokowo – ruchowej, pamięci słuchowej i wzrokowej)
Terapia ręki
Terapia dedykowana jest dzieciom piszących niedbale, mało czytelnie, a przede wszystkim:
- mających trudności z wykonywaniem i koordynowaniem ruchów dłoni i palców,
- niechętnie podejmują zabawy manipulacyjne, np. malowanie, lepienie z plasteliny,
- domagających się zbyt dużego ucisku w obrębie rąk i dłoni,
- mających podwyższone lub obniżone napięcie mięśniowe w obrębie kończyn górnych oraz obręczy barkowej (podczas pisania zbyt mocno lub zbyt słabo przyciskają narzędzie pisarskie)
- wykonują precyzyjne czynności zbyt wolno, niedbale lub za szybko,
- mają problemy z utrzymywaniem przedmiotów w ręce (zbyt mocne zaciskanie lub wypadanie przedmiotów z rąk),
- przejawiają trudności manualne, np. zapinanie guzików, wiązanie sznurowadeł, ubieranie się,
- mających zaburzenia koordynacji ruchowo-wzrokowej, co może przejawiać się niedbałym pismem lub mało estetycznymi pracami plastycznymi.
Cele terapii:
- poprawa koordynacji wzrokowo-ruchowej,
- stabilizacja napięcia mięśniowego w obrębie kończyn górnych i obręczy barkowej,
- poprawa precyzyjność ruchów i koordynacja między rękami,
- poprawa koncentracji uwagi,
- zwiększenie sprawności manipulacyjnej dłoni,
- doskonalenie umiejętności chwytu,
- zwiększenie zdolności grafomotorycznych i manipulacyjnych dziecka,
- zwiększenie samodzielności dziecka związanej z samoobsługą.
Proces terapeutyczny jest dostosowywany indywidualnie do każdego dziecka w celu starannego wykonywania ćwiczeń.
Konsultacje i poradnictwo w zakresie dojrzałości szkolnej dziecka
Spotkania z rodzicami mające na celu wsparcie w przygotowaniu dziecka do podjęcia nauki w klasie 1. Według potrzeb i zagadnień, z którymi przychodzą rodzice, na spotkanie prosimy zabrać wytwory dziecka: rysunki, próby pisma, inne prace plastyczne, ewentualnie nagrania mowy czy filmy.
Diagnoza z zakresu Integracji sensorycznej
Testy Południowokalifornijskie + obserwacja zaburzeń sensorycznych (wywiad z rodzicem, spotkanie z rodzicem, podsumowanie + opinia; 3-4 spotkania).
Opracowanie programu terapeutycznego
Diagnoza rozpoczyna się od spotkania z rodzicem, w trakcie którego przeprowadzany jest wywiad na temat funkcjonowania dziecka.
Kolejna część diagnozy obejmuje 2- 3 spotkania z dzieckiem, podczas których przeprowadzana jest Obserwacja Kliniczna dziecka, testy Integracji Sensorycznej oraz obserwacja swobodnej zabawy. Diagnoza kończy się spotkaniem z rodzicem, podczas którego omawiane są wyniki dziecka oraz wskazówki do dalszego postępowania
Obserwacja dziecka w szkole lub przedszkolu
Prowadzę zajęcia w zakresie:
- treningów ortograficznych,
- treningów technik czytania i pisania,
- treningów czytania ze zrozumieniem,
- zajęć usprawniających rękę i umiejętności graficzne,
- problemów w nauce matematyki,
- pomocy dziecku w niwelowaniu trudności, przyczyn i objawów niepowodzeń szkolnych oraz eliminowanie ujemnych konsekwencji,
- podwyższenie samooceny i motywacji do działania oraz obowiązków szkolnych,
- rozwoju zdolności poznawczych i percepcyjno-motorycznych.
Podczas zajęć stosuje różne elementy technik stymulujących rozwój umiejętności szkolnych dziecka m.in.:
- metoda Ortograffiti (zalecana przez Ministerstwo Edukacji Narodowej do indywidualizacji pracy z uczniami z trudnościami w uczeniu się czytania i pisania),
- metoda Dobrego Startu (metoda wspomagania rozwoju psychomotorycznego, edukacji i terapii, angażujących uczenie się wielozmysłowe),
- elementy arteterapii (terapia poprzez sztuki plastyczne), bajkoterapii (terapia poprzez czytanie mądrych, uczących bajek z przesłaniem, gdzie dziecko utożsamiając się z bohaterem, wie jak rozwiązywać własne słabości),
- elementy metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborn,
- elementy Integracji Sensorycznej,
- nie może zabraknąć w każdej terapii pedagogicznej miejsca na chwilę relaksu, odpoczynku, w tym celu wykorzystywane są różnego rodzaju techniki relaksacyjne.